Friday, December 7, 2012

JODOH TAKKAN DATANG BERGOLEK.....

Da lame ak xtulis blog.....sb ak xde mase untuk ber"blogging"........back to the topic...soal jodoh...rmai org ckp n byk sumber yg ak bc ckp,kita kena usaha,doa baru tawakkal dalam mencari jodoh...tapi aku???mencarikah aku..??berusahakah aku???ak ase menolak tu ade r.....

Mesti bila orang baca or dengar ak cakap,orang akan cakap ak ni memilih sgt ke??demandnye!!!!tapi tu sume bukan sebabnya knape dan mengapa aku masih single.....

Banyak yang da berlaku....yang telah tinggalkan kesan luka...parut dalam b0sss...s0al jodoh juga telah memisahkan aku n kawan baik ak selama 12 tahun sebagai kawan baik....ak tak sedey bila dia kawen dengan orang laen..tapi dia tak bagitau aku sendiri....dia tak explain pun kat aku.....ak xkisah sb ak sdri cakap,ak tak nak kapel ngan dia...dr ak skolah ag ak ckp..smpailaa saat dia ajak ak bertunang tahun lepas....ak still ckp ak xkan lari kemana and kalau ade pompuan nak kt dia..go on jela sb kalau ade jodoh, xke mana....

Tapi...ak kecewa....kecewa sb soal jodoh ni wat ak ngan kwn baik ak tu tak jadi kawan....ak kecewa,ak sedey giler kot...sb ak hilang seorang kawan yang banyak share ngan ak....yg penah ade ngan ak time ak sdey...ak bukan sdey sb dia kawen ngan org laen...tp ak kecewa sb ak dpt mesej yg dia xkenal ak n jgn gnggu dia.....12 tahun kita jadi kawan,tapi 1 saat ak hilang kawan.....

Kenape?????????kenapa tetibe jd xkenal..pe slah aku???tak boleh ke cakp leklok kat ak...kecewa sgt2...mmg xterungkap....sejak akhir2 ni..ak mimpi kawan ak tu dtg jumpa ak....byk kali ak mimpi,tapi ak xtaw pe dia nak cakap....wlpn ak kecewa...ak xpenah marah,ak da lame maafkan smua org....tapi ak nak sgt dgr explaination kwn ak tu sb b4 dia nak kawen,dia ckp dia nak gtaw something...tp smpai skunk ak xtaw pape...

Susah untuk ak percaye kat lelaki....sedangkan kawan baik ak sendiri boleh berubah dalam mase 1 saat...apetah lagi orang yang penah ak sayang....ak takot untuk mencari jodoh....slame ni ak cube berusaha,tapi ak gagal...ak hanya mampu berdoa....bolehkah ak??persoalan itu hanya jawapannya ade pada ALLAH.....

ramai orang xcaye ak single...tapi ak memang single....ak redo dgn pe yg berlaku.....stiap hari,ak maafkan smua org yg da lukakan hati aku.....

No comments:

Post a Comment